Michail написав:
Yur написав:
У Божій ТриЄДИНості немає місця для четвертої особи. Це окрема тема Божого домобудівництва, не хотів би занадто розпорошуватись."
Я про те ж. Просто хотів показати, як це можна вивести з Ваших слів! Тому й кажу, що Ваша інтерпретація не підходить. І це кажу чесно і послідовно. Не можна вживати вислів, що Богородиця Марія має
два походження.
Бо з цього виходить, що Вона має
дві природи, що не правильно.Та не виходить так. Це ваші умовиводи у русло котрих самі ж себе й заганяєте.
Уже ж казав, що в даному випадку Діва, як вираження Синівства. Аби було зрозуміліше, Сущий (Він же Отець) виявляє Себе Отцем Сином і Духом Святим. Синівство ж виЯВЛяється завдяки материнству. Себто можна сказати, що без материнства Синівство приховане. Так само як і без Божого волевиявлення залишаються прихованими (ненародженими) особи Сина й Духа Святого.
Зрештою, можете собі уявити таке, що прийде ЧАС і наречена стане матір'ю, а її материнство, закладене у ній же, як і синівство того, кого вона породить. Але по-за ЧАСом вона Пречиста Діва!
Або ж, пане Michail, чи ви десь чули від мене про
два походження Богородиці Діви.
Мова про історичну постать і постать Божествену, що є ОДНЕ нероздільне. Себто водночас живемо і реальністю і вірою, у житті віруючого одне від другого нероздільне. Для християнина постать Богородиці як і в історії, так і в його вірі.
В історії все з'являється, але ніщо не зникає, залишаючтись в думках, котрі одвічні, у котрих немає ні початку ні кінця. Знаю, це уже більше філософія, й не хотів би особливо у це заглиблюватися, але перетравити такі речі прото необхідно. Самому, у роздумах.
Michail написав:
Моя думка, що можливо мається на увазі її людська природа обожествлена, як і інших святих, тільки ще за життя земного - народженням Ісуса Христа завдяки вірі Марії. Що виявлено в іконографії. В догматі про непорочне Зачаття, описано, що Вона збережена від Первородного гріха! В Таїнстві Хрещення ми від Нього також від гріха очищені.)
Оте обожествлення людської природи, як впливи паламістських божествених енергій на УГКЦ. КЦ відкидає ці єресі, й саме з цієї причини не долучила Паламу до святителів Церкви.
В даному випадку слід розрізняти сам обожествлений стан, себто причасність до Божої Істоти (2-е Петра 1:4) і прихід людини до цього стану. Перше є вічним, друге є змінним. Вічне Божествене, змінне людське.
Божествені ж енергії, це не щось зі сторони, це Сам Бог, Його Божі руки, котрими творить людину і світ у ній (про це згодом можна буде окремо).
Michail написав:
Наведіть будь ласка цитату з догмату про Непорочне Зачаття, якщо така є. Не Ваш висновок, а чітке формулювання.
Бо було б таке ,як Ви описали в катехизисі, я б не писав цього всього!
488 «Бог послав Свого Сина» (Гал. 4,4), але, щоб Йому «приготувати тіло» (Євр. 10, 5.), Він бажав вільної співпраці створіння. Для цього від віків Бог вибрав Матір'ю для Свого Сина
491 Упродовж віків Церква усвідомлювала собі, що Марія, Богом «сповнена благодаттю» (пор. Лк. 1,28), була відкуплена вже від Свого зачаття. Це зміст догми про Непорочне Зачаття Богородиці, проголошеної 1854 року Папою Пієм IX:
«Пресвята Діва Марія від першої хвилини Свого зачаття благодаттю й особливим привілеєм Всемогутнього Бога, з огляду на заслуги Ісуса Христа, Спасителя роду людського, була збережена непорочною від усякої плями первородного гріха» (Пій IХ, Булла « Ineffabilis Deus »: DS 2803.)
508 З-поміж нащадків Єви Бог вибрав Діву Марію, щоб Вона стала Матір'ю Його Сина. «Благодатна», Вона є «найдосконалішим плодом Відкуплення» (II Ватиканський Собор, Конст. « Sасrоsапсtит Сопсіliит », 103.): від першої миті Свого зачаття Вона цілковито була збережена від плями первородного гріха і впродовж усього життя залишилася чистою від усякого особистого гріха. http://catechismus.org.ua/index.php?opt ... &Itemid=38Michail написав:
Бо я консультувався з семінаристами і ще з одним викладачем нашої академії. Вони кажуть, що Богородиця має одне походження! Так як я цитував з догматичного Богослов’я!
Добре кажуть семінаристи. Походження Богородиці одне Божествене, котре містить у собі ЛЮДСЬКЕ.
Оте і скажіть вашим семінаристам, можете запросити їх на цей форум, можемо підшукати інший.
Знаєте, бо зі сторони виглядає що ви, як і більшість православних -- ПРОТИ, але самі не можете висловитися проти чого ж. Добре було б, коли б чітко і стисло пояснили,
у чому саме не погоджуєтесь.
==================================================================
==================================================================
Michail написав:
"По отношению к Деве Марии. Дева Мария именуется Богородицей (по-гречески Theotokos).
Это наименование является следствием учения о ипостасном единстве природ во Христе и об общении свойств, communicatio idiomatum. Конечно, нужно иметь в виду, когда мы говорим, что Дева Мария родила Христа, мы утверждаем, что Она родила не Божество, не Божественную природу саму по себе, потому что Божественная природа вечна и никакого рождения во времени претерпеть не могла. Она родила Бога Слова по человечеству. Это значит, что мы именуем Божию Матерь Богородицей, поскольку субъектом рождения являлся именно Сын Божий. "
Ви не згідні з таким догматичним богослівям?
Цілком згоден, й підкреслюю це.
(розумієте у чому біда, що ви самі собі пояснити не можете те, що приймаєте на емоційній основі.
Michail написав:
Бо в тому конспеткті по Маріології я також не знаходив про божественне походження Марії! Вічне перебування в таїнстві Христа, це якраз ойкономія спасіння!
Я просто кажу, що правильне формулювання дуже важливе!
Надіюсь, що тепер я послідовно все пишу?
Чи не видається вам, що такий хід думок позбавлений логіки. Кажете, що не знаходите про божествене походження Діви Марії і це тоді, коли вона єдина, в момент земного зачаття, очищена від первородного гріху. Коли вона Богом обрана від віків.
Що ж у вашому розумінні має означати божествене походження? Поясніть.
Michail написав:
Я не намагався загрузити Вас багатослівям. А намагався подати детально, все, що мені відомо.
Шукаю в Інтернеті Маріологію, католицьке догматичне богословя, яке пояснює догмат про Непорочне Зачаття... Не знайшов. Православні в багато рвізві більше про це пишуть.
Кількість ще не є ознакою якості. Я сам не знайшов українською російською мовами офіційного тексту, але усе це є в КАТЕХИЗМІ.
http://catechismus.org.ua/index.php?opt ... &Itemid=38Michail написав:
Ви знаєте, до речі, що в католицькій церкві є два теологічні пояснення догмату "успіня богородиці"? Ні одне з них не визнане за неправильне. Католик може вибрати те чи інше і не згрішить. Бо це теологічні гіпотези.
Є таке поняття як теологумен.
Michail написав:
Але в питанні природи Богородиці - я не зустрічав такого розходження!
Спочатку спробуйте вияснити для самого себе суть того розходження у наших розмовах. Можливо й не існує його.
Michail написав:
ще питання, до Вас, брате Юр. Ви там про секти натякали.
Баптистів, наприклад, православні (на словах) не вважають сектою:
http://www.evangelie.ru/forum/t78861.html Я особисто мало обізнаний з протестанськими деномінаціями. Суджу власне не по тому як називаються, а по тому що виголошують. Є там добре є й погане.
Але не від них найбільша загроза, а від доморощених сектантів, що декларують свою причетність до Католицької Церкви, а віру Святу Католицьку зневажають.