останній час роздумую і досліджую про час народження Ісуса Христа. у світі, як ви знаєте, прийнято святкування 25 грудня за Григоріанським календарем (майже весь світ) і 25 грудня за Юліанським календарем (православні християни і то не всі), а так як ми живемо за прийнятим Григоріанським календарем, то виходить 7 січня. коротко напишу: чому 25 грудня? так вважав один монах ХІ ст. Діонісій Малий. він досліджував, зіставляв євангельські історії з історичними документами і дійшов висновку, що Христос народився 25 грудня 753 р. від заснування Риму і запропонував вести літочислення від цього року. відтоді ми користуємось цим літочисленням і називаємо «наша ера». при пізніших дослідженнях виявилося, що він допустив ряд помилок і так вийшло, що Христос народився приблизно за 4-5 років до н.е; я то не буду описувати. я інше міркую, якби Бог хотів, щоб це люди знали, то думаю, конкретно була б дата вказана, адже в Писанні не раз ми бачимо конкретні дні і місяці, і роки певних подій. а тут чомусь ні... може, щоб люди не робили те, що зараз і роблять.. адже в Євангелії не бачимо вказівок на святкування Різдва чи інших свят, окрім згадувати про смерть Ісуса Христа, збираючись на вечерю Господню. щодо місяця і дня народження, то теж цікаво. хоча зрозуміло, що суть події важлива, але бачимо, що люди до дат конкретних прив'язуються, тому це дає поштовх в дослідженні. чому? бо ви знаєте, що багато вже пов'язано це з поганськими святами і звичаєми, і різними обрядами та ритуалами, а це вже зле. отже, нам відомо, що Ангол Гавриїл з'явився Марії, коли для Єлисавети був шостий місяць; тобто приблизно Христос народився через півроку після Івана Христителя. питання: коли народився Іван? Ангол з'явився, коли Захарій був у храмі. і після тих днів Єлисавета зачала. Захарій належав до черги Авія. за порядком, складеним Давидом, черга Авія була восьмою (1Хр.24:3-10). всіх черг було 24. якщо поділити весь рік на 24, то виходить два тижні на рік для кожної черги. і тут думки розбігаються: дехто каже, що підряд два тижні служили, дехто каже, що по тижні, тобто двічі на рік. я думаю другий варіант, бо є таке місце із Писання: І зробили Левити та ввесь Юда все, що наказав священик Єгояда. І взяли кожен людей своїх, що приходять у суботу та відходять у суботу, бо священик Єгояда не звільнив черг. (2Хр.23:8) інші єврейські дослідження кажуть, що у три великі свята всі черги служили одночасно. з цим я згідний, тому що у ці свята всі чоловічої статі мали приходити на поклоніння. отже беручи до уваги ці відомості, пробують вираховувати місяць і тиждень. але я думаю, що є декілька нюансів, через які важко вирахувати, а саме: ~ незрозуміло з якого саме моменту почалося несення служби: чи з посвячення храму Соломоном, чи з першого місяця Авіва; ~ як рахувати ті дні і тижні, коли всі черги служили в храмі; ~ як рахувалися в ті роки, коли був високосний рік (в 7 роках у 19 річному циклі додавався 13 місяць); ось такі дослідження. особисто мені цікаво. хай Бог благословить, щоб ми розуміли і бездумно не сприймали людські здогадки.
«... може змилується Господь...» (Ам.5:15) «А коли хто не має Христового Духа, той не Його.» (Рим.8:9)
|