Джерело https://forum.jerelo.info/ |
|
Опановані звіром https://forum.jerelo.info/viewtopic.php?t=762 |
Сторінка 1 з 1 |
Yur | [ 22 жовтня 2009, 02:12 ] Опановані звіром |
Звідкіля взялася зовнішність у лукавого. Чому злим духам, або як кажуть нечистій силі, приписують зовнішні ознаки притамані тваринам: як ото роги, копита, пащі кровожерливі, рила, кігті і так подібне. Хоча чортяку ще ніхто у клітку не садовив і за хвоста не тримав, окрім Вакули звичайно ж . Утім саме звірині ознаки за присутности людського інтелекту у нашому сприйняті є уособленням найстрашнішого зла. Створімо людину за образом Нашим, за подобою Нашою, і хай панують над морською рибою, і над птаством небесним, і над худобою, і над усею землею, і над усім плазуючим, що плазує по землі. (Буття 1: 26) Панувати над звірями -- перемагати їх у собі. Ось як розповідає про це святитель Василій Великий: (19) «И да владычествуют они над зверями дикими». Ты властвуешь над всяким диким зверем. Но почему же, скажешь ты, дикие звери сидят во мне самом? Да, и притом мириады, великое множество диких зверей, находится в тебе. И сказанное не сочти за обиду! Диким зверем является гнев, когда он кричит в твоем сердце. Не более ли он дик, чем любая собака? А лукавство, затаившееся в коварной душе, не свирепее ли пещерного медведя? А лицемерие разве не дикий зверь? А жалящий оскорблениями не скорпион ли? А тайно готовящийся мстить не опаснее ли ядовитой змеи? А честолюбие — не хищный ли волк? Какого только дикого зверя в нас нет! А женолюбец — не похотливый ли конь? «Они, — говорит (Писание), — это кони похотливые, каждый из них ржет на жену ближнего своего». Не сказано «беседует с женой», но «ржет». Писание приравнивает его из-за страсти, которой он предан, к природе неразумных существ. Итак, много в нас зверей. http://www.orthlib.ru/Basil/sixday10.html Тож як бачимо не має місця для тваринного у людському, що на Божий образ, й усе тваринне має бути усунуте. Бо всяка природа звірів і пташок, гадів і морських потвор приборкується, і приборкана буде природою людською (Якова 3:7) Відступ же від Божого, це відхід у сферу недосконалого, недостойного ЛЮДИНИ, а саме її опанованість звіром. Диявол протиставляється Богові Хто Є ЛЮБОВ і виявляється в ознаках, про які говорить В. Великий (гнів, чистолюбство, похіть), що є несумісним з любов’ю. Самі ж по собі ці ознаки ще не можна назвати злом, лишень їхнє людиновтілення, задіяність у людський образ є виявом зла. Звідсіля й зовнішність у лукавого, яко людського інтелекту опанованого звіром. Слід також зауважити в ангелів, що є духи, теж є „зовнішність”, котра необов’язково відповідає зовнішності людській. „... херувими і серафими, шостокрилі, многобокі, що високо ширяють, пернаті, побідну пісню співаючи, викликуючи, взиваючи і промовляючи” Читаємо у Євхаристійній молитві до Бога Отця. Але ангельські ознаки завжди з людським обличчям й не містять у собі нічого злого, завідомо агресивного і негативного, а їхня „зовнішність” відповідає їхній сутности служити і прославляти Бога. Сам же Бог, що не містить у собі жодних ознак і за словами святителя є простим, виявляє Себе Творцем і у цьому Його ЛЮДЯНІСТЬ. |
Yur | [ 22 жовтня 2009, 20:37 ] Звірі можуть ставати в пригоді |
Для цього й бо звірі сотворені, аби приборкавши їх, людина вдосконалювалася у своєму поступі до Бога. Розділення людини на жіночу і чоловічу статі (Буття 2:21,22) якраз і вказує на степінь опанування людиною тваринного. .. человеческое естество есть среднее между двух некоторых, одно от другого разделенных и стоящих на самых крайностях, между естеством Божественным и бестелесным и между жизнью бессловесной и скотской, потому что в человеческом составе можно усматривать часть того и другого из сказанных естеств, из Божественного - словесность и разумность, что не допускает разности в мужском и женском поле, и из бессловесного - телесное устроение и образование, разделяемое на мужской и женский пол. (16 гл.) http://www.vehi.net/nissky/nissky.html Отже Божа вершина і тварине дно. Знаходячись посередині, людина здатна підійнятися до божествених висот, опановуючи у собі звіра, або опуститися на дно, будучи опанованою звіром. В обидвох випадках присутні душевні уподобання, але направлені в різні сторони: для задоволення потреб духовних і потреб плотських. И все, происшедшее от скотского бессловесия и взятое в отдельности при худом употреблении ума стало пороком; как и наоборот, если рассудок восприимет власть над такими движениями, то каждое из них превратится в вид добродетели. Так раздражительность производит мужество, робость - осторожность, страх - благопокорность, ненависть - отвращение от порока, сила любви - вожделение истинно прекрасного, а величавость нрава возвышает над страстями и образ мыслей сохраняет не порабощенным злу. Такой вид возношения духа восхваляет апостол, повелевая постоянно мудрствовать горняя (Кол. 3, 2). (18 гл.) http://www.vehi.net/nissky/nissky.html |
Сторінка 1 з 1 | Часовий пояс UTC + 2 годин |