Джерело https://forum.jerelo.info/ |
|
Біблійні канони https://forum.jerelo.info/viewtopic.php?t=352 |
Сторінка 1 з 7 |
Ольг@ | [ 05 березня 2007, 22:49 ] Біблійні канони |
Церква, як відомо, основні свої доктринальні основи отримала там, та цих соборах. На тих вселенських соборах, які відкинули єресі Арія, Македонія, що заперечували божественність Ісуса і Святого Духа. Але ті ж собори затвердили іконопочитання, а потім далі й далі... Ми бачимо, що стало з католицизмом.. Так от, якщо ці всі єпископи, що збирались на ці вселенські собори залізли в таку глухомань, то яка вірогідність того, що Біблійний канон вони затвердили правильний? Де вірогідність того, що в Біблію не запихнули єресь, а щось головне не залишили осторонь? |
LMax | [ 05 березня 2007, 22:59 ] |
така вірогіднісь залишається завжди. Варто лишень почитати уривки апокрифів про що там розповідав Ісус людям (воно не перечить Біблії, а доповнює, а чомусь туди не включено) і вже робляться висновки... Не вигідно то було все подавати. Паства би стала надто "буйна" в розумі своєму. |
Сонячник | [ 05 березня 2007, 23:05 ] |
Особисто я погоджуся, що багато чого з Писання не дійшло до наших днів (могло бути з чиєюсь допомогою, а могло само собою). Але ж як би там не було, але це Слово Живого Бога! І все що було сокрито від нас, то це з допуском Божим. Чи не так? Чи могли щось додати? Не знаю... можливо й так... Але тоді було б видно людські домисли. Бо вся Біблія підтверджується паралельними місцями... То ж якщо допустити, що у Біблії, яка дійшла до наших днів є якісь неточності, то виникає питання: яке саме місце видається викривленим? |
Тарас | [ 05 березня 2007, 23:20 ] |
Я вважаю, що Бог пильнує над Своїм Словом. Тому я думаю, що саме в тому вигляді, в якому воно дійшло до нас, воно є Словом Бога. Я не зовсім розумію про які апокрифічні книги пише LMax. Якщо це можливо, то уточни. До того ті критерії, які бралися до уваги при признанні канонічності тих чи інших книг я важаю цілком правильними і законними. |
Сонячник | [ 05 березня 2007, 23:30 ] |
На мій погляд, все що дійшло до наших днів, дійшло по волі Божій... Тож добре, що не включили всяку єресь... З іншого боку, я ніде в Біблії не зустрічаю підстав для іконопочитання та тому подібного. Врешті, все що я читаю у Біблії (в тому числі апокрифічні книги) - свідчить про її духовне походження. Крім того, думаю, що цього що ми маємо достатньо, щоб дізнатися про Ісуса Христа, а вже потім отримати пізнання від Самого Господа через дар Духа Святого. |
LMax | [ 06 березня 2007, 10:30 ] |
Тарас написав: Я не зовсім розумію про які апокрифічні книги пише LMax. Якщо це можливо, то уточни. http://apokrif.fullweb.ru/apocryph1/ http://apokrif.fullweb.ru/apocryph2/ Ось, читай, вивчай. Цитата: До того ті критерії, які бралися до уваги при признанні канонічності тих чи інших книг я важаю цілком правильними і законними.
А які тоді були критерії? А які були би зараз, якби зараз складали канон? Он папа зараз щось крутить на рахунок канонів про пекло - відміняє "німб". |
Тарас | [ 06 березня 2007, 11:56 ] |
Я не маю змоги це все написати тут. Кого це цікавить прочитайте в довіднику Геллея статтю про апокрифічні книги нового заповіту. Досить толкова і грунтовна стаття. |
svjat | [ 14 червня 2007, 16:31 ] |
LMax написав: А які тоді були критерії?
А які були би зараз, якби зараз складали канон? Цікава тема. Приєднуюсь до обговорення. Щодо критеріїв, ось знайшов пояснення: «Важнейшим документом для истории новозаветного канона является «Мураториев канон» — древнейший из сохранившихся списков новозаветных писаний, открытый Л.А. Муратори (1672-1750). Рукопись датируется концом 2 века (170-180 гг.). … Мураториев канон отражает важную тенденцию, укрепившуюся в Церкви во второй половине 2 века, а именно стремление провести грань между Священным Писанием Нового завета и околоновозаветной письменностью. … Основным критерием различения становится соответствие текста той или иной книги «принятому нами учению», т.е. тому неписаному Откровению, которое передано Церкви через апостолов и хранимо ею. Кроме этого, церковные писатели этого времени (в том числе и автор Мураториева канона) обращают внимание на широту распространения текстов. При прочих равных условиях предпочтение отдается книгам, «читаемым повсюду». Различные авторы этого времени могут проводить границу Новозаветного Писания по-разному, однако необходимость ее проведения постепенно становится все более очевидной …. В это время еще нет возможности принятия и признания нормативных документов, какими станут впоследствии правила Соборов и св. отцов, поэтому неизбежно выделяются три категории книг: общепризнанные, спорные и подложные. (http://www.bible-center.ru/book/kanon/002 А.В. Лакирев Канон Священных книг) |
той, кого любить Ісус | [ 16 жовтня 2007, 15:58 ] |
...Святе Письмо – ось воістину ідеальний консолідуючий фактор для об’єднання віруючих. Варто зазначити, що базування виключно на Біблії допоможе єдиній українській Помісній Православній Церкві якнайшвидше отримати визнання канонічної. А для цього слід переглянути традиції та догми на питання відповідності з Святим Письмом, так, як історично підтверджено, що в християнську церкву в період Середніх віків ввійшло багато язичницьких вірувань. Звичайно ж, є передання, які не мають жодних розбіжностей з Святим Письмом. Наприклад, символ віри “Вірую”, де містяться основні засади християнської віри, такі як віра в Єдиного Бога – Отця, Сина і Святого Духа... |
svjat | [ 17 жовтня 2007, 08:58 ] |
той, кого любить Ісус написав: Святе Письмо – ось воістину ідеальний консолідуючий фактор для об’єднання віруючих. Варто зазначити, що базування виключно на Біблії допоможе єдиній українській Помісній Православній Церкві якнайшвидше отримати визнання канонічної. А для цього слід переглянути традиції та догми на питання відповідності з Святим Письмом, так, як історично підтверджено, що в християнську церкву в період Середніх віків ввійшло багато язичницьких вірувань. Звичайно ж, є передання, які не мають жодних розбіжностей з Святим Письмом. Наприклад, символ віри “Вірую”, де містяться основні засади християнської віри, такі як віра в Єдиного Бога – Отця, Сина і Святого Духа. Так, Святе Письмо є консолідуючим фактором. Але якщо говорити про єднання християн в практичній площині, то це відбувається на базі спільного однодумне сповідання Символу Віри (правильне сповідання головних Божих одкровень(догматів), що зафіксовані в Писанні). На сьогоднішній день це Нікео-Константинополський символ. В давнину коли єпископи збирались на масштабні собори з різних куточків імперії(часто не знали один одного), то вони публічно виголошували Символ Віри і після цього приймались в соборне спілкування, якщо там не звучало ніяких заблуджень. І відповідно могли спільно служити Літургію. Щодо язичницьких нашарувань(вірувань) в церковній традиції то це питання другорядне. Ті християни, які правдиво сповідують головні Божі одкровення (догмати) не підпадають під вплив язичницьких вірувань. |
сергій | [ 26 жовтня 2009, 15:53 ] Re: Хрищення немовлят |
почитайте, хоч не по темі, але дає підстави вважати, що "протестанська" Біблія не повна, тому на основі врізаних текстів ви не можете судити про Біблійні обгрунтування того чи іншого питання. -- http://christusimperat.org/uk/node/18295 Сонячник написав: А от щодо повноти Біблії - не потрібно видумувати, бо протестанти не мають своєї Біблії, а читають ту Біблію, яку видають чи то католики, чи то православні. Особисто я читаю Біблію за перекладом Огієнка (католицька?) або повну Біблію російського синодального перекладу (православна!). Так що це нікчемний міф, ніби протестанти мають якусь свою Біблію. То свідки єгови мають свою біблію. ![]() |
Сонячник | [ 26 жовтня 2009, 17:21 ] Re: Хрищення немовлят |
Так, справді, Іван Огієнко - був главою Української Греко-Православної Церкви у Канаді, а не католицької. Але для мене немає ніякого значення чи то католицький переклад, чи православний. А щодо тої статті, то там автор надто маніпулює, і мало там правди. В моїй Біблії є ті всі второканонічні книги. |
сергій | [ 26 жовтня 2009, 17:36 ] Re: Хрищення немовлят |
Сонячник написав: А щодо тої статті, то там автор надто маніпулює, і мало там правди. і в чому ж там неправда? а є в Вашій Біблії книга Сираха? чи Товити? чи книги Макавеїв?... |
Сонячник | [ 26 жовтня 2009, 17:47 ] Re: Хрищення немовлят |
сергій написав: і в чому ж там неправда? По-перше, немає "протестантських Біблій"!!! Що значить "протестантська", "католицька" чи "православна"??? Є Біблії з різною кількістю книг, різні переклади тощо. Хто і навіщо це придумав, ніби протестанти читають якусь не таку Біблію? Це просто хитрощі і маніпуляції. сергій написав: а є в Вашій Біблії книга Сираха? чи Товити? чи книги Макавеїв?... Звісно, що є. І не лише ці, а також 2 і 3 книга Єздри. Правда ці книги я читаю лише у російському синодальному перекладі. В Огієнка (хоч він також православний) цих книг нема. Хоча відверто кажучи, переклад Огієнка мені не подобається. |
сергій | [ 26 жовтня 2009, 18:04 ] Re: Хрищення немовлят |
Сонячник написав: По-перше, немає "протестантських Біблій"!!! Що значить "протестантська", "католицька" чи "православна"??? насправді є! просто ви цього не знаєте. а щодо протестантів, то запитайте свого пастора, думаю він вам пояснить. |
Сторінка 1 з 7 | Часовий пояс UTC + 2 годин |