Джерело https://forum.jerelo.info/ |
|
Харизмати і п'ятдесятники - яка різниця? https://forum.jerelo.info/viewtopic.php?t=111 |
Сторінка 1 з 19 |
jerelo | [ 27 травня 2006, 12:19 ] Харизмати і п'ятдесятники - яка різниця? |
Оскільки Ольг@ задала цікаве питання, яке підхопили інші учасники, то спробуємо розібратися: Ольг@ написав: Значить, якщо я правильно зрозуміла, то єдина відмінність між пятидесятниками та харизматами - це прославлення? А в доктринах ви ідентичні? Навіщо тоді взагалі розділятися? Тарас написав: Ні, насправді прославлення це тільки зовнішня розбіжність. Є трохи й розбіжностей в розумінні деяких проявів, розбіжності й в доктринах. Просто й в харизматичному русі є багато розбіжностей в доктринах, тому важко говорити про якісь конкретні розбіжності в доктринах п’ятидесятників і харизматів (залежно яких харизматів). Братик написав: Згоден з Тарасом: прославлення - це тільки зовнішна різниця, в духовних питаннях різниця набагато серйозніша.
То в чому ж різниця? Я думаю, що відповіді повинні пояснити, в чому суть розходження поглядів і навіщо розділятися. |
lightchild | [ 27 травня 2006, 23:09 ] |
Можу писати лише з точки зору харизматів, а якщо що не так, вибачте і поправте. Тому наврядче можу почати з відмінностей, оскільки не дуже знайомий з п"ятидесятницьким вченням. На мій погляд різниця у тому, що харизматичне віровчення, як продовження віровчення п"ятидесятників, визнає усі дари Духа як такі, що не зникли, і що існують і в наш час, і визнає їх дію і використання. В першу чергу це зцілення, пророцтва, та інші. Це так, для початку, щоб зав"язати певний діалог. |
Братик | [ 28 травня 2006, 06:00 ] |
Ну так і пятидесятницьке вчення не заперечує цього. Взагалі в доктринах різниці практично немає, різниця є лише в підході, або баченні цих доктрин. Наприклад, бачення або уявлення про благодать, благословіння тощо. Також є різниця в ієрархії християнських цінностей. В пятидесятників, наприклад, смирення, простота, святість життя ставиться вище ніж в харизматів. В харизматів домінують проявлення чудес, наочні ефекти, зцілення тощо... Велика різниця в розумінні Біблії, біблійних принципів. |
Taj | [ 28 травня 2006, 13:41 ] |
Мабуть, тут більше треба говорити не про доктрину, а про вчення. Бо доктрина більшості конфесій грунтується на тезах "Вірую", що прийняті на Нікейському соборі. Тому справді, доктринально харизмати мало чим відрізняються від пятидесятників. А ось щодо вчення, то тут вже різниця є велика. Якщо говорити загалом, то харизматичне вчення пятидесятники вважають дуже поверховим і однобічним. Такі погляди є притаманними для початківців у вірі. Тільки шкода, якщо на цьому рівні людина і залишається, чи навіть укореняється. Дитині також хочеться дуже багато і все відразу: і подарунків (дарів), і процвітання, і панібратства з Богом. Ми, (пятидесятники ) вважаємо, що мають бути дари, але Господь дає їх далеко не всім і у свій час (як Він захоче). Харизмати дуже часто намагаються диктувати Богу свої бажання, навіть вимагати чогось від Бога. Також небіблійним і небезпечним пятидесятники вважають вчення про процвітання, успіх тощо, які нібито мають обовязково супроводжувати християн. Прославлення, на жаль, проникає сьогодні і в пятидесятницькі церкви, але, знову ж таки, грунтується на протилежному, як казав Братик, підході. Ми розуміємо, що спочатку людина має смиритися перед Богом, знайти з Ним спільність, а тоді серце саме вже безупинно буде славити Бога. А харизматичні пісні прославлення викликають в серці людини далеко не смирення, а навпаки... Одним словом, різниці є дуже багато... |
lightchild | [ 28 травня 2006, 15:40 ] |
Taj | [ 02 червня 2006, 12:11 ] |
Приймаються заперечення |
lightchild | [ 02 червня 2006, 12:32 ] |
я просто пропоную харизматів обговорювати у харизматах. наприклад щодо п"ятидесятників я одразу сказав що не дуже знаю це вчення, і виклав свій погляд не звинувачуючи. це взагалі характерна риса - харизматам постійно доводиться захищатися, самі вони ніякі з напрямків не осуджують. те саме є часто і з боку всіх інших до п"ятидесятників, я розумію (наприклад інші мови). але коли доходить до харизматів ви займаєте аналогічну позицію. ви не бачите аналогії? ви ж одразу на харизматів "бочку катите", при цьому я бачу що також не дуже знаючи вчення. можна нормально дискутувати, але не доходядичи до тих звинувачень, як ви написали. тому ще раз пропоную і запрошую до групи харизматів |
Taj | [ 02 червня 2006, 12:56 ] |
Прошу пробачення, Lightchild, якщо зачепив за живе. Обовязково попрошуся до кімнати Харизматів. Справді, я можу і не знати всіх особливостей вчення харизматів. Сприймай все написане мною не як закиди харизматам як окремої конфесії, а як ставлення до цього всередині пятидесятницьких церков. Бо все перераховане мною сьогодні можна, на жаль, зустріти у ПЯТИДЕСЯТНИЦЬКИХ церквах. І це вчення ми не можемо сприймати. Мабуть, мої слова більше стосуються до окремих течій серед пятидесятників. |
lightchild | [ 02 червня 2006, 13:05 ] |
Багато чого, що ви пишете і течія що зараз входить до п"ятидесятницьких церков, є на мою думку проблемою і харизматів. Це так званий Рух Віри. Він вийшов з харизматів і в багатьох церквах присутнє це вчення, але воно не є складовою харизматичного вчення. І він так само заполоняє і харизматичні церкви... і тому часто ототожнюється позиція Руху Віри з харизматичною Хоча деякі речі, щодо прославління та інші дійсно є справедливими (за фактом, а не оцінкою, що у нас різна звичайно) і їх звичайно можна обговорити. Ну і обговорити, що саме є харизматичним вченням, а що є складовою руху віри |
Taj | [ 02 червня 2006, 13:08 ] |
Ага, це добре, що харизмати також не сприймають це вчення. А я цього і не знав. |
Братик | [ 05 червня 2006, 20:31 ] |
Погоджуюся з Лайтом, не можна нам судити жодні інші течії. Але хотілося б почути позицію харизматів саме в цій кімнаті. |
Сонячник | [ 13 липня 2006, 17:43 ] |
А я думаю, що назва "пятдесятники" і "харизмати" є лише умовними. Є багато різновидів пятдесятницьких церков, а також, мабуть, є різні харизмати. Те що є спільним для цих церков, це, очевидно, духовні дари. А різниця є, мабуть, у тому, що у різних церквах діють різні духи, а тому і по-різному проходять служіння. |
Вогник | [ 18 серпня 2006, 22:14 ] |
Наскільки мені відомо, то харизматична молодь вільніше себе почуває, ніж п"ятидесятницька, у суспільстві. В одежі, наприклад, вони нейтральніші.. П"ятидесятники консервативніші.. У харизматів існує таке поняття, як "святий сміх", п"ятидесятники ж цього не сприймають. Також, як харизмати хочуть щось отримати, то вони проголошують наперід, що у них вже це є. У більшості харизматичних церков основний акцент ставиться на першість.. у духовному та матеріальному плані. Також вони дбаютьь про збільшення церкви ( п"ятидесятники до цього не так відносяться ). |
lightchild | [ 18 серпня 2006, 23:57 ] |
Вогник написав: Наскільки мені відомо, то харизматична молодь вільніше себе почуває, ніж п"ятидесятницька, у суспільстві. В одежі, наприклад, вони нейтральніші.. П"ятидесятники консервативніші.. Є таке Цитата: У харизматів існує таке поняття, як "святий сміх", Такого немає Цитата: п"ятидесятники ж цього не сприймають. Є таке Харизмати теж Цитата: Також, як харизмати хочуть щось отримати, то вони проголошують наперід, що у них вже це є. Є таке, але це стосується не лише того, що хочуть отримати, будь-яке прохання, будь яка молитва так проголошується, і одразу за це дякується Богу. Але це елемент руху віри. Цитата: У більшості харизматичних церков основний акцент ставиться на першість.. у духовному та матеріальному плані. Також вони дбаютьь про збільшення церкви ( п"ятидесятники до цього не так відносяться ).
Є таке |
Вогник | [ 19 серпня 2006, 06:07 ] |
Сторінка 1 з 19 | Часовий пояс UTC + 2 годин |