Джерело https://forum.jerelo.info/ |
|
Чи є діва Марія матір’ю Божою? https://forum.jerelo.info/viewtopic.php?t=509 |
Сторінка 2 з 48 |
svjat | [ 16 жовтня 2007, 14:11 ] |
Цитата: LeoV: Бог це не є ім'я. Бог це загальне розуміння, так як людина є загальним розумінням що є така істота як людина…
Якщо б Бог не існував, а існувало людство, і Марія породила Отця, Сина і Духа Святого, тоді вона справді була б Богородицею. Правельним розумінням є те що Марія були лише Христородицею, а не Богородицею, як такою що могла дати початок існування Бога. LeoV, це посвоєму логічно. Але не бачу сенсу в тому щоб ставити цю логіку в опозицію до вищезгаданої логіки Паші. Слово "Бог" можна вживати не тільки в «загальному розумінні», в значенні Бога-Трійці. Слово "Бог" можна також вживати по відношенню до кожної Особи Бога-Трійці: Бог-Отець, Бог-Син, Бог- Святий Дух. Тому не бачу проблем, щоб вживати словосполучення Богородиця в контексті втілення (через фізичне народження) Бога-Сина Ісуса Христа. Звичайно, можна вживати і слово "Христородиця", але це словосполучення в Церкві не прижилось. Зазвичай говорять: Марія, матір Ісуса Христа. |
svjat | [ 16 жовтня 2007, 14:35 ] |
Сонячник написав: Оскільки Христос існував ще до створення світу, то Христородицею теж неправильно називати.
Марія - мати Ісусова, або плоті Христової... адже Христос прийшов на світ у тілі, яке породила Марія. «Христос» – в перекладі означає Помазаник. Так називали в часи Старого завіту пророків і царів. До сотворення світу існував Син Божий, «Логос», «Слово». Звичайно, Син Божий, покликаний бути вищим Помазаником задовго до того як втілитись, але реально став Христом коли став чоловіком. |
той, кого любить Ісус | [ 16 жовтня 2007, 15:50 ] |
Діва Марія – від пошани до культу Найбільш шанованою жінкою в християнському світі є Марія, мати нашого Господа Ісуса Христа. Ангел Гавриїл, що був посланий від Бога звістити їй про народження Ісуса, промовив: ”Радій, благодатна, Господь з тобою! Ти благословенна між жінками!” (Євангеліє від св. Луки 1:28). Дійсно, бути жінкою, через яку явився у світ наш Господь – це є велика честь. Про красу характеру Марії яскраво свідчить її відповідь Анголу Гавриїлу: “Я ж Господня слугииня: нехай буде мені згідно з словом твоїм!” (Євангеліє від св. Луки 1:38). Що ж трапилось в історії християнської церкви, що пошана до матері Ісуса згодом переросла в культ? Розвиток вчення про мати Ісуса, як Богородицю, отримав поштовх після Ефеського (431р.) і Халкидонського (451р.) Соборів, де мати Ісуса була вшанована титулом “теотокос” (Матір Божа). На Ефеському Соборі, коли виник спір між Несторієм та Кирилом, останній почав називати її саме цим титулом. Доречно також згадати, що Ефес був історичним центром поклоніння Діани, або Артеміди. Можливо саме цим пояснюється той факт, що багато атрибутів Кібели, Астарти та Ізіди (широко відомих язичницьких богинь) були перенесені на Марію. На привеликий жаль, церква в період Середніх віків закріпила за Марією повноваження, які, згідно Біблії, належать виключно Богу. Пропоную розглянути висловлювання відомих церковних діячів, синхронно проаналізувавши їх з позиції Святого Письма. За словами св. Іоана Златоуста, “грішники отримують прощення виключно завдяки заступництву Марії”. І це тоді, як в Святому Письмі чітко і недвозначно написано про Ісуса Христа: „І немає ні в кім іншім спасіння, бо під небом немає іншого Ймення, даного людям, що ним би спастися ми мали” (Дії Святих Апостолів 4:12). Св. Ансельм: ”всі спасенні повинні спасатись з допомогою Марії”. На противагу цьому про Ісуса сказано: ”Тому може Він завжди й спасати тих, хто через Нього до Бога приходить, бо Він завжди живий, щоб за них заступитись” (Євр. 7:25). Згідно слів Лігурія ”люди отримують спасіння лише в тому випадку, якщо вірять в Марію”. Знову ж таки, Ісус Христос в Євангелії від св. Іоанна 3:16 сказав: ”Так бо Бог полюбив світ, що дав Сина Свого Однородженого, щоб кожен, хто вірує в Нього, не загинув, але мав життя вічне”. Ще одним твердженням Лігурія є те, що „Марія є заступницею”. Про те, що Ісус – наш ¬¬єдиний Заступник, написано в 1 Тим. 2:5,6: „Один бо є Бог, і один Посередник між Богом та людьми, – людина Христос Ісус, що дав Самого Себе на викуп за всіх”. Св. Антоній підкріпляв віруючих словами: „якщо Марія за нас, то хто може бути проти нас?” В Біблії дане висловлювання стосується Бога: „Коли за нас Бог, то хто проти нас?” (Римлян 8:31). До речі, дослідників Біблії зацікавить той факт, що культ поклоніння Божій Матері має досить давнє коріння. В Ієремії 7:18 написано: ”Діти дрова збирають, а батьки розкладають вогонь, жінки ж місять тісто, щоб спекти калачів тих жертовних „небесній цариці”. Дана традиція настільки міцно вкоренилася серед тогочасного Божого народу, що у відповідь на пропозицію повернутись до поклоніння Богу пророк Ієремія почув таке: „Щодо слова, що ти говорив до нас Господнім Ім’ям, ми не слухаємо тебе. Бо напевне виконаємо кожне те слово, що виходить із наших уст, – щоб кадити небесній цариці й лити їй литі жертви, як робили ми та батьки наші, царі наші та зверхники наші” (Ієремії 44:16,17). Традиція сприймати Марію, як Божество, донині збереглася в свідомості багатьох християн. Хоча просто неможливо не помічати явні протиріччя, що виникають в результаті порівняльного аналізу церковних традицій зі Святим Письмом. Враховуючи загальне бажання повернутись до джерел християнської віри, доречно згадати символ віри „Вірую”: шануємо святих, які залишили нам гарний приклад вірності і послуху, тоді як поклоняємось виключно Богу – Отцю, Сину і Святому Духу. ГАЗЕТА ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ „ЧЕРНІВЦІ” |
паша | [ 16 жовтня 2007, 20:08 ] |
LeoV написав: Бог існував до того як Марія існувала. Як могла Марія породити Того Хто існував, існує і буде існувати до і після неї?
Бог це не є ім'я. Бог це загальне розуміння, так як людина є загальним розумінням що є така істота як людина. Насправді це є велика тайна як писав Ап. Павло. Дозвольте допустити таку думку, вона не правельна, але допоможе мені краще пояснити моє бачення. Якщо б Бог не існував, а існувало людство, і Марія породила Отця, Сина і Духа Святого, тоді вона справді була б Богородицею. Правельним розумінням є те що Марія були лише Христородицею, а не Богородицею, як такою що могла дати початок існування Бога. Бог сам прийшов в цей світ і привідкрив нам цю тайну. Він воплотився. В одній Особі поєдналося дві природи. Бог став людиною, щоб відновити наднищену людську природу, щоб відновити заплямований Божий образ в людині. Ісус єдиний міг відновити цей забруднений божий образ, бо Він(Ісус) досконалий Образ Отця. І коли хтось говорить, що Ісус народився, як людина, а не як Бог і лише пізніше в нього Бог поселився, то він дуже помиляється. До такого моє запитання: Хто помирав на хресті Бог чи людина? Друзі ви дойдети до багатьох логічних похибок з таким напрямком думок. Подумайте! І будь-ласка не розділяйте двох природ Христа. |
LeoV | [ 17 жовтня 2007, 04:46 ] |
Паша написав: Цитата: І коли хтось говорить, що Ісус народився, як людина, а не як Бог і лише пізніше в нього Бог поселився, то він дуже помиляється. До такого моє запитання: Хто помирав на хресті Бог чи людина? Друзі ви дойдети до багатьох логічних похибок з таким напрямком думок. Подумайте! І будь-ласка не розділяйте двох природ Христа
Саме тут і потрібно розділяти дві природи Христа. Син Божий будучи Богом існував до народження через діву Марію. Народилося тіло Помазаника яке Син Божий зодягнув. Євр. 10:5 "Тому то, входячи в світ, Він говорить: Жертви й приношення Ти не схотів, але тіло Мені приготував". На хресті, Син Божий помер тілом а не Духом. 1 Петра 3:18-20 "Бо й Хрстос один раз постраждав був за наші гріхи, щоб привести нас до Бога, Праведний за неправедних, хоч умертвленний тілом, але Духом оживлений, яким Він і духам що в вязниці були звіщав; вони колись непокірливі були як їх Боже довготерпіння чекало за Ноєвих днів...." На хресті Ісус сказав: В руки Твої віддаю духа Свого. Луки 23:46 Так само як людина помирає тілом а дух повертається звідки був узятий, так само і Христос помер тілом, а Духом звіщав духам у вязниці. Марія дала початок тілесній природі Христа, а не Його Божестевнній природі. |
паша | [ 19 жовтня 2007, 13:13 ] |
LeoV написав: Паша написав:
Цитата: І коли хтось говорить, що Ісус народився, як людина, а не як Бог і лише пізніше в нього Бог поселився, то він дуже помиляється. До такого моє запитання: Хто помирав на хресті Бог чи людина? Друзі ви дойдети до багатьох логічних похибок з таким напрямком думок. Подумайте! І будь-ласка не розділяйте двох природ Христа Саме тут і потрібно розділяти дві природи Христа. Син Божий будучи Богом існував до народження через діву Марію. Народилося тіло Помазаника яке Син Божий зодягнув. Євр. 10:5 "Тому то, входячи в світ, Він говорить: Жертви й приношення Ти не схотів, але тіло Мені приготував". - Так тіло було людське. І в цьому тілі народився Христос. Воплотившись прийняв людську і мав свою божу природу. На хресті, Син Божий помер тілом а не Духом. 1 Петра 3:18-20 "Бо й Хрстос один раз постраждав був за наші гріхи, щоб привести нас до Бога, Праведний за неправедних, хоч умертвленний тілом, але Духом оживлений, яким Він і духам що в вязниці були звіщав; вони колись непокірливі були як їх Боже довготерпіння чекало за Ноєвих днів...." Так само як людина помирає тілом а дух повертається звідки був узятий, так само і Христос помер тілом, а Духом звіщав духам у вязниці. На хресті Ісус сказав: В руки Твої віддаю духа Свого. Луки 23:46 - Так це ще раз свідчить, що в Христі були дві природи. Він віддає духа - тобто життя. Але на хресті далі залишається в двох природах. Марія дала початок тілесній природі Христа, а не Його Божестевнній природі. Друже ти помиляєшся. Марія не породила просте тіло. А породила Христа у якому були поєднані божа і людська природи. Який тоді був дух до "замешкання"? Адже коли людина народжується у неї вже присутній дух. Навіщо було помирати простій людині, навіщо було страждати простому людському тілові. Що могла відкупити і що могла побороти проста людина. Невже Бог просто допровадив людське тіло до смерті на хресті, а сам відлучився. Ні, Христос містив у собі божу і людську природи. Він помер на хресті для відкуплення всіх людей, Сам не побачивши тління. Ісус прийняв смерть з рук людей і розгромив її Своїм воскресінням. Воскресіння було перемогою над смартю, гарантією, що Ісус переміг тління і наші тіла будуть нетлінні. Ісус помер прилюдно, щоб усі повірили в Його смерть, а потім в Його Воскресіння, щоб були доказа і свідчення. Його тіло залишилося цілим. З твоєї логіки так виходить, що Слово Боже захопило чуже тіло, в тебе виходить мішанина з природами.Навіть мудреці прийшли вклонитися господу Богу. Невже вони б віддавали поклін простій людині. Ще раз кажу тобі не розділяй двох природ Христа. |
Сонячник | [ 19 жовтня 2007, 20:09 ] |
паша написав: Гарна стаття. Так, справді дуже гарна стаття! svjat написав: «Христос» – в перекладі означає Помазаник...
До сотворення світу існував Син Божий, «Логос», «Слово». Звичайно, Син Божий, покликаний бути вищим Помазаником задовго до того як втілитись, але реально став Христом коли став чоловіком. Ну, якщо так розуміти, то Ісус був помазанним, мабуть, коли на Нього зійшов Дух Святий ( Мар.1:10 І зараз, коли Він виходив із води, то побачив Іван небо розкрите, і Духа, як голуба, що сходив на Нього), а отже й тоді став реально Христом? |
Тарас | [ 19 жовтня 2007, 21:03 ] |
Паша написав: Що могла відкупити і що могла побороти проста людина.
Може ти хочеш сказати, що Христос помер як Бог? Паша, як ти не можеш зрозуміти, що Марія не може бути матір’ю Боржою, бо Бог є вічним, а Марія є людиною - Божим творінням. |
LeoV | [ 20 жовтня 2007, 06:56 ] |
Цитата: Друже ти помиляєшся. Марія не породила просте тіло. А породила Христа у якому були поєднані божа і людська природи. Паша, дозволь мені запитати, ти коли небуть допускав таку думку що в деяких питаннях навіть ти можеш помилятися? Коли я говорю що треба розділяти дві природи Христа, я маю на увазі що у Христі існували дві природи, і їх треба розрізняти. Ці дві природи існували у гармонії. Я не маю на увазі що Христос був простою людиною. Я визнаю і вірю що Христос був Богочоловіком. Весь мій аргумент побудований на тому що у двох природах Христа є різниця. Божестенна природа Христа немала ні початку і не має кінця, тому Марія не могла дати початок Богові. Цитата: Який тоді був дух до "замешкання"? Адже коли людина народжується у неї вже присутній дух. Це є тайна коли і як дух входить у тіло. Я можу твердо сказати коли дух виходить із тіла, це коли людина помирає, а дух залишається живим і відходить у вічність. Коли саме Божий Син ввійшов у тіло, це є тайна Божа і я не маю достатньо мудрості щоб це пояснити чи навіть збиратись пояснювати. Цитата: Навіщо було помирати простій людині, навіщо було страждати простому людському тілові. Що могла відкупити і що могла побороти проста людина. Невже Бог просто допровадив людське тіло до смерті на хресті, а сам відлучився. Проста людина є грішною. Христос зодягнув святе тіло і зберіг його святим до кінця. Также як людина помирає тілом, але її дух залишається живим, Христос помер тілом, а Дух його, Божественна природа, яка не вмирає, пішов проповідувати духам. До Євреїв 10:10 написано, У цій волі ми освячені жертвоприношенням тіла Ісуса Христа один раз. Цитата: З твоєї логіки так виходить, що Слово Боже захопило чуже тіло,
Чому чуже, я навів місце із біблії де говориться конкретно що Отець приготував тіло спеціально для Христа, це було Христове тіло. Паша, якщо тобі не трудно, у майбутньому, можеш будьласка наводити місця із біблії на яких ти базуєш свої аргументи? Також хочу зазначити що я не хочу щоб наша розмова перетворялася на якусь війну або обзивання друг друга єретиками. З любов'ю Ваш брат Льоня |
паша | [ 20 жовтня 2007, 12:49 ] |
Тарас написав: Паша написав: Що могла відкупити і що могла побороти проста людина. Може ти хочеш сказати, що Христос помер як Бог? Паша, як ти не можеш зрозуміти, що Марія не може бути матір’ю Боржою, бо Бог є вічним, а Марія є людиною - Божим творінням. Ні Тарасе це ти не розумієш, що Христос у народженні поєднав у Собі дві природи - божественну і людську. Марія є людиною, ні в якому разі не богинею. Марія є матірю Ісуса у якому вже від народження було поєднано ці дві природи. Христос помер на хресті і ньому дві природи не розєднювалися. Тим самим Він зміг побороти смерть. Бо якщо Христос не воплотився марна віра ваша. |
паша | [ 20 жовтня 2007, 13:10 ] |
LeoV написав: Цитата: Друже ти помиляєшся. Марія не породила просте тіло. А породила Христа у якому були поєднані божа і людська природи. Паша, дозволь мені запитати, ти коли небуть допускав таку думку що в деяких питаннях навіть ти можеш помилятися? Коли я говорю що треба розділяти дві природи Христа, я маю на увазі що у Христі існували дві природи, і їх треба розрізняти. Ці дві природи існували у гармонії. Я не маю на увазі що Христос був простою людиною. Я визнаю і вірю що Христос був Богочоловіком. Весь мій аргумент побудований на тому що у двох природах Христа є різниця. Божестенна природа Христа немала ні початку і не має кінця, тому Марія не могла дати початок Богові. Цитата: Який тоді був дух до "замешкання"? Адже коли людина народжується у неї вже присутній дух. Це є тайна коли і як дух входить у тіло. Я можу твердо сказати коли дух виходить із тіла, це коли людина помирає, а дух залишається живим і відходить у вічність. Коли саме Божий Син ввійшов у тіло, це є тайна Божа і я не маю достатньо мудрості щоб це пояснити чи навіть збиратись пояснювати. Цитата: Навіщо було помирати простій людині, навіщо було страждати простому людському тілові. Що могла відкупити і що могла побороти проста людина. Невже Бог просто допровадив людське тіло до смерті на хресті, а сам відлучився. Проста людина є грішною. Христос зодягнув святе тіло і зберіг його святим до кінця. Также як людина помирає тілом, але її дух залишається живим, Христос помер тілом, а Дух його, Божественна природа, яка не вмирає, пішов проповідувати духам. До Євреїв 10:10 написано, У цій волі ми освячені жертвоприношенням тіла Ісуса Христа один раз. Цитата: З твоєї логіки так виходить, що Слово Боже захопило чуже тіло, Чому чуже, я навів місце із біблії де говориться конкретно що Отець приготував тіло спеціально для Христа, це було Христове тіло. Паша, якщо тобі не трудно, у майбутньому, можеш будьласка наводити місця із біблії на яких ти базуєш свої аргументи? Також хочу зазначити що я не хочу щоб наша розмова перетворялася на якусь війну або обзивання друг друга єретиками. З любов'ю Ваш брат Льоня -Особисто я можу помилятися, але в цьому випадку я говорю словами Церкви заснованої Ісусом Христом, яка в догматичних твердженнях не помиляється. - Дві природи Христа поєдналися у воплоченні в часі народження, ба більше - від моменту самого зачаття. - Марія породила Христа у якому були поєднані дві природи. Отже вона Богородиця. - ти не можеш відповісти про дух, бо в тебе тоді виходить замішання. А я тобі скажу: В Ісусі був один дух. Він народився з цим духом. Цей дух не замешкав. Бо за твоєю логікою думок виходило б, що дух який прийшов після хрещення відсторонив духа, який був до цього. А так бути не може. - Тіло не є святим, його освятив Христос. Ми знаємо, що кожна людина народжується з первородним гріхом. Христос народився в тілі, щоб побороти первородний гріх. З любов'ю Ваш брат Павло |
LeoV | [ 21 жовтня 2007, 02:19 ] |
Паша, лише один Бог не помиляється. Церква, якщо маєш на увазі католисцьку, чи православну та інші, --помиляється. У післанні Якова, написано: 3:1-2 Не багато-хто брати мої ставайте учителями, знавши що більший осуд приймемо. Бо багато ми всі помиляємося... Церква це є люди, дім духовний, і люди помиляються. Бог вічний, Він немає ні початку ні кінця. Із твоєї логіки, виходить що Христос помер на хресті, і залишилися існувати тільки Отець і Дух Святий, а потім Син Божий воскрес і знову зявилася Трійця. Марія не могла породити Бога, ніде у біблії не знаходжу щоб її було названо Богородицею. На цьому залишаю. Іду подивлюся про що іде мова у інших розділах форуму. |
паша | [ 21 жовтня 2007, 09:36 ] |
LeoV написав: Паша, лише один Бог не помиляється. Церква, якщо маєш на увазі католисцьку, чи православну та інші, --помиляється.
У післанні Якова, написано: 3:1-2 Не багато-хто брати мої ставайте учителями, знавши що більший осуд приймемо. Бо багато ми всі помиляємося... Церква це є люди, дім духовний, і люди помиляються. Бог вічний, Він немає ні початку ні кінця. Із твоєї логіки, виходить що Христос помер на хресті, і залишилися існувати тільки Отець і Дух Святий, а потім Син Божий воскрес і знову зявилася Трійця. Марія не могла породити Бога, ніде у біблії не знаходжу щоб її було названо Богородицею. На цьому залишаю. Іду подивлюся про що іде мова у інших розділах форуму. -Церква може помилятися в якихось дисциплінарних питаннях, але в справах догматичних вона є непомильною, бо її невидимий голова нею провадить. "Ідіть, отже,і зробіть учнями всі народи : христячи їх в імя Отця і Сина і Святого духа; навчаючи їх берегти все, що я вам заповідав. Отож я з вами по всі дні аж до кінця віку."(Мт. 28, 19-20) Церква не може помилитися бо в ній діє Святий Дух. В посланні Якова, яке ти працитував говориться про окрему людину, а не про Церкву, як спільноту вірних. Доречі, будь-ласка якщо цитуєш Святе письмо то роби це достеменно, бо вибираючи лише деякі слова ти можеш загубити основну суть. "Нехай, мої брати, між вами не буде багато тих, які хочуть учителями стати, знаючи, що більший засуд приймемо, бо всі ми прогрішуємося чимало. Коли хтось не завинить словом, той муж досконалий, що може загнуздати й усе тіло"(Як. 3, 1-2) - Ісус будучи людиною, не переставав бути Богом і продовжував керувати Всесвітом. - Термін Богородиця не знаходиться в Святому Письмі, але такий титул Марії випливає з божественної природи Христа. |
Сонячник | [ 21 жовтня 2007, 16:10 ] |
Церква Христова, хоч і може помилятися, але якщо водиться Духом Святим, то членів Церкви навчає благодать. Але ж церква, яка водиться катехизисами, не може не помилятися, а тому й видумують те, чого не навчав Христос. |
паша | [ 21 жовтня 2007, 17:34 ] |
Сонячник написав: Церква Христова, хоч і може помилятися, але якщо водиться Духом Святим, то членів Церкви навчає благодать. Але ж церква, яка водиться катехизисами, не може не помилятися, а тому й видумують те, чого не навчав Христос.
Яка "благодать" тебе водить, що ти заперечуєш Богоматеринство Діви Марії. До чого тут катехизис, коли ми говоримо про догматику. |
Сторінка 2 з 48 | Часовий пояс UTC + 2 годин |