Джерело https://forum.jerelo.info/ |
|
Про ікони https://forum.jerelo.info/viewtopic.php?t=453 |
Сторінка 1 з 20 |
Анафема | [ 15 червня 2007, 15:17 ] Про ікони |
::З теми "Віра і релігія":: jerelo Православ'я стоїть вже тисячі роки і таку кількість мучеників і святих людей ніякий там протестантизм за свої 800 років існування не мав і не матиме. Ікона - це вихід у духовний світ. Православні моляться не дереву, а Богу. |
Братик | [ 15 червня 2007, 16:00 ] |
Не кількістю мучеників виміряється якість церкви. Ікона - це альтернативний спосіб виходу у духовний світ - коли Бога немає в серці. |
Анафема | [ 15 червня 2007, 18:46 ] |
Якщо не кількістю і якістю то чим? Ікона- це ніяка там альтернатива(напрклад мощі зцілюють людей) Можливо Братику ти говориш про сучасну форму мертвого христянства - православ'я. Але Братику не всі такі!!! |
Братик | [ 16 червня 2007, 08:14 ] |
Я говорю про ікони. Не кількістю, АЛЕ якістю. |
svjat | [ 18 червня 2007, 11:21 ] |
Щось у вас дискусія занадто теоретичною виходить. Давайте спочатку відштовхнемось від практичного. Якщо комусь ікони допомагають настроїтись на молитву, то що в цьому поганого? До речі, Анафема, а чому ти вибрав такий оригінальний нік? |
Анафема | [ 18 червня 2007, 14:20 ] |
Нарешті хоч хтось мене підтримує!!! Що перше спало на думку те й написав |
Сонячник | [ 19 червня 2007, 00:37 ] |
Раз уже заговорили за ікони, то скажу: А чи не порушуємо ми заповідь Божу іконопочитанням? 8 Не роби собі різьби й усякої подоби з того, що на небі вгорі, і що на землі долі, і що в воді під землею. 9 Не вклоняйся їм, і не служи їм, бо Я Господь, Бог твій, Бог заздрісний, що карає провину батьків на синах, на третіх і на четвертих поколіннях тих, що ненавидять Мене, 10 і що чинить милість тисячам поколінь тих, хто любить Мене, і хто виконує Мої заповіді. І взагалі, це якось нерозумно молитися до ікони... адже Бог живий і всюди сущий! І взагалі, мені важко зрозуміти як ікона може настроїти на молитву Написано: Матв.6:6 А ти, коли молишся, увійди до своєї комірчини, зачини свої двері, і помолися Отцеві своєму, що в таїні; а Отець твій, що бачить таємне, віддасть тобі явно. І ніде не сказано: подивися на ікону, перехрестися тричі тощо... Це вже людські видумки... Це і є релігія! |
svjat | [ 19 червня 2007, 09:42 ] |
Сонячник написав: Раз уже заговорили за ікони, то скажу: А чи не порушуємо ми заповідь Божу іконопочитанням? 8 Не роби собі різьби й усякої подоби з того, що на небі вгорі, і що на землі долі, і що в воді під землею. 9 Не вклоняйся їм, і не служи їм, бо Я Господь, Бог твій, Бог заздрісний, що карає провину батьків на синах, на третіх і на четвертих поколіннях тих, що ненавидять Мене, 10 і що чинить милість тисячам поколінь тих, хто любить Мене, і хто виконує Мої заповіді. І взагалі, це якось нерозумно молитися до ікони... адже Бог живий і всюди сущий! І взагалі, мені важко зрозуміти як ікона може настроїти на молитву А це вже залежить, як до ікони ставитись. Можна її сприймати, як самоцінне зображення і надміру ним милуватись і захоплюватись. І тоді згадати цю заповідь буде доречно. А можна її сприймати як фотографію близької людини, дивлячись на яку в людини активізується память і теплі почуття по відношенню до неї (а не до фотографії). І це допомагає їй молитись до Христа перед (а не до) іконою Христа. Я вважаю ось цей другий варіант прийнятним для християн. Цитата: І ніде не сказано: подивися на ікону, перехрестися тричі тощо... Це вже людські видумки... Це і є релігія!
Так, ніде не сказано. Але ніде і не заборонено. Якщо тобі ікони не потрібні для твоєї молитовної практики, то не варто відкидати те, що вони комусь сприяють. Так, це релігійні прояви віри. Але це допустипі прояви. Я вже тут цитував слушні роздуми на цю тему: «..Здесь, очевидно, нужно постоянно искать и удерживать необходимый баланс между содержанием веры и ее внешним религиозным проявлением. Нужно всегда помнить, что обряд не цель, а лишь средство для более полного переживания всем нашим человеческим существом - то есть не только духом, но и душевной и телесной сферами нашего "я" - нашей веры, нашей радости богообщения. Всегда имеется опасность "засушить" общение верующих, полностью удалив все внешние священные элементы - изображения, музыку, одежды. Это внешнее оформление не имеет никакого значения лишь тогда, когда создается необычайный духовный подъем за счет горячей молитвы или вдохновенной проповеди. Но по немощи человеческой это не всегда получается. И в этих случаях внешняя сторона - убранство, музыка, пение, сама атмосфера храма - восполняет недостающее, "подтягивая" внутренний настрой до необходимого уровня духовных переживаний.» |
Анафема | [ 19 червня 2007, 11:19 ] |
Повністю з тобою згоден!!! |
Братик | [ 25 червня 2007, 04:05 ] |
Цитата: А можна її (ікону - Братик) сприймати як фотографію близької людини, дивлячись на яку в людини активізується память і теплі почуття по відношенню до неї (а не до фотографії). І це допомагає їй молитись до Христа перед (а не до) іконою Христа.
Це і є поясненням православних да інших номінальних християн для чого їм ікона. Мушу сказати, застосування ікон використовується не тільки у мертвих "християнських" церквах, але й у інших мертвих релігіях, наприклад, буддизмі, або індуїзмі. При відсутності Бога у серці, така практика повністю себе виправдовує. Звичайно, я не засуджую тих людей котрі моляться ПЕРЕД іконами. Але дуже б хотілося щоб такі люди знайшли Бога у серці. |
svjat | [ 25 червня 2007, 09:20 ] |
А ти що бачиш серця всіх християн, які моляться Богу перед іконами? Я не відчуваю євангельського духу у цих твоїх словах. Перевіряй себе, щоб не впасти у гординю. «Блаженні убогі духом, бо їх є Царство небесне»… |
Анафема | [ 25 червня 2007, 11:28 ] |
Правильно я згоден з svjatom.Людина не розуміє сакрального змісту ікон,не розібралася і дуже легко критикує.Мені здається це типово протестантсько-харизматична позиція тупого заперечення всього,що не відноситься до власної цервки |
svjat | [ 25 червня 2007, 12:05 ] |
Анафема, це не конструктивний коментар. Не поспішай зі своїми враженнями і тим більше узагальненнями. |
Анафема | [ 25 червня 2007, 12:10 ] |
Це конструктивний коментар лише тому що,я сам знайомий з цими людьми і знаю їхні позиції!!!!!!!!!!!!!!!! |
Sanga | [ 26 червня 2007, 20:17 ] |
Слава Господу! Шкода, що цієї теми вже давно ніхто не звернувся. Анафемо, коли ви говорите про сакральний зміст ікон - то це вже віддає ідолопоклонством, бо ідолам (різьбленним та іншим) люди й надають сакрального значення. З іншого боку - якшо ікона комусь допомагає налаштуватись на молитовний лад, то з цого аж ніяк не випливає її "вторинність" для людини, яка молиться перед/до неї. Згадайте, в обрядовому християнстві іконам віддають шану - будують храми для ікон і називають іх іменем ікон, ікони цілують, їм кланяються, до них їдуть на зцілення. Що це, якщо не ідолопоклонство? Якщо ікона написана не за каноном - це "неправильна" ікона. Ваші знайомі серйозно рахують, що Бог образиться, якщо вони будуть молитися перед "неправильно" зображеною іконою, сакральний зміст якої порушений? Тоді вони - ідолопоклонники, чи не так? |
Сторінка 1 з 20 | Часовий пояс UTC + 2 годин |